שיקום ואחזקת בריכות שחייה

על מנת להפוך את בריכת השחייה למתקן איכותי, אמין, בטיחותי ואסתטי, יש לבצע פעולות שיקום ואחזקת בריכות שחייה. יש כאלה שרואים בכל הנושא שנקרא אחזקת בריכות שחייה סוג של טרחה או הוצאה מיותרת. חשוב להבין שמי שלא ישקיע לאורך זמן באחזקה השוטפת יגלה בסופו של דבר שמצב הבריכה וסביבתה מתדרדר, שמופיעים כתמים לא יפים, סדקים, אריחים שמתרופפים. פעולות תחזוקה ואחזקה באופן מקצועי, איכותי ויעיל שומרים על הבריכה, שומרים על בטיחות השימוש ושומרים על סביבה יפה, אסתטית ונאה.

טיפול בפילטרים – למים צלולים

פעולה חשובה ובסיסית של אחזקת בריכות שחייה כוללת את הטיפול הרציף במנגנון הסינון של מי הבריכה. מנגנון הסינון כולל בין היתר משאבות וצינורות, אך אסור להזניח את המרכיב הבסיסי והוא הפילטר. פילטר או מסנן לבריכה נועד לסנן חלקיקים שונים ולאפשר סילוק של חומרים קטנים שעלולים להעכיר את המים וגם לגרום לסתימות ואף לריחות רעים. טיפול שוטף בפילטרים מחייב את ניקויים מפעם לפעם (בהתאם להוראות היצרן וסוג הפילטר). יש פילטרים שחשוב במיוחד לשטוף מצדם ההפוך בכדי לאפשר להם לפעול באופן תקין. מפעם לפעם יש לבצע גם פירוק וניקוי נוסף או החלפה של פילטר ישן – בחדש.

חיפויים וריצוף

מלבד טיפול בפילטרים, אחזקת בריכות שחייה יכולה לכלול גם טיפול מורכב יותר, כאשר חיפויים וריצוף הולכים ומתיישנים. כאשר ריצוף הבריכה מתרופף או נסדק, מתעוות ולא נראה טוב, אפשר לשקול תיקון מקומי או לעיתים אף החלפת הריצוף או החיפויים באופן מלא. יש ונדרשות גם עבודות של תחזוקה מבחינת האיטום, בכדי לטפל בסדקים ולמנוע נזילות. תחזוקה יכולה לכלול כמובן גם טיפול בריצוף ובאבנים המצויים על שפת הבריכה או לא רחוק ממנה. יש בכך כדי לתרום למראה יפה ואסתטי ולמנוע מפגעי בטיחות מסוכנים שעשויים להתהוות עם הזמן.

צנרת וחדר מכונות

היבט נוסף של שיקום ואחזקת בריכות שחייה נשען על אחזקה שוטפת של הצנרת. הצנרת עצמה, מנגנוני יניקה וסחרור מים חשובים מאוד כדי שניתן יהיה ליהנות ממים נקיים בכל שטחה של הבריכה. צנרת ישנה יש לבדוק מפעם לפעם וכאשר מתגלית בעיה – יש לתקנה. מלבד זאת, יש לבצע תחזוקה שוטפת גם בחדר המכונות כולו, דבר שיש לו השפעה על צריכת החשמל ועל יעילות המערכת כולה. חדר מכונות מתוחזק היטב יהיה בטיחותי יותר, פחות רועש והרבה יותר חסכוני. במידה וחדר המכונות ניזוק או מתישן, ישנה אפשרות לביצוע שיפוץ כולל ומקיף שבהחלט מביא למהפך של ממש לעומת המצב שהיה קיים לפני כן.

ניקוי וכלור

טיהור מי הבריכה נעשה כידוע לא רק על ידי מערכת הסינון אלא גם על ידי מערכת המבצעת ניקוי וסילוק מזיקים באמצעים כגון כלור, מלח ולעיתים אוזון. אחזקת בריכות שחייה, אם כן, חייבת לכלול גם טיפול במערכת ההכלרה, תחזוקה של אמצעי בקרה השונים וכן גם ניקוי קבוע של שטח הבריכה וסביבתה. כך ניתן למנוע בקטריות, ירוקת וריחות לא נעימים.

את ניקוי הבריכה חשוב לבצע באופן קבוע, על פי אופן השימוש, סוג הבריכה, הנראות שלה. יש שנעזרים בפתרונות מכאניים ומתקדמים ויש שמשלבים גם ניקיון תקופתי שנעשה על ידי אנשי ניקיון מתמחים המבצעים גם ניקיון באופן ידני. חשוב לזכור שגם אם אחזקה שוטפת של הבריכה מצריכה זמן לעיתים גם השקעה כספית מסוימת, יש לגלות ערנות ותשומת לב ולא להזניח. גילוי ערנות והשקעה ששומרת על הקיים יבטיחו בריכה אסתטית, בעלת מים צלולים, ללא צריבות בעור, עם נראות נאה וללא מפגעים בטיחותיים.

דילוג לתוכן